Video

En god start på dagen




God morgen. Jeg har fått en slik fantatisk døgnryttme at jeg står opp ganske tidlig - til at det er ferie. Er egentlig ganske greit, får mye mer ut av dagene. Nå har vi akkurat spist en deilig frokost, noe jeg aldri har prøvd før. Kjempe enkelt å lage og ikke minst godt. Alt du trenger er frokostblanding, yoghurt og frukt som du liker.





Smakte utrolig godt! Skal utentvil starte å spise dette oftere fremover. Vell nå skal vi avgårde på sprek og blid, så vi blogges senere!

Mat før trening




Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg tenkt å kjøre en treningsblogg, enkle tips og triks til dem som trener eller har lyst å begynne, men vet ikke helt hvordan. Jeg er lagt ifra noen ekspert på trenings område, men har gjerne lyst å lære mer om hva som er sunt og godt for kroppen og helsen min. Har kun en kropp som skal tas vare på i mange år fremover, så hvorfor ikke begynne nå. Som sagt har jeg ikke så mye erfaring, men det kan alltids endre på. I forrige innlegg fikk jeg en kommentar på at det er tåpelig at jeg skal komme med tips og triks etter bare å ha trent en gang. For å si det slik så må jo vi alle begynne et sted, er ikke født med all kunnskap om trening og kosthold. Man må lære å erfare igjennom tiden, derfor tenkt jeg å skulle fortelle mine opplevelser og erfaringer om det.  Slik at jeg kan muligens hjelpe andre ny begynnere, og om noen synes det er tåpelig er det vell ikke verre enn å følge en annen blogg J

____________________________________________________________________________________________

I en travel uke med skole/jobb er det ikke alltid like lett å planlegge måltider i forhold til trening, men en grei huske regel er at du bør spise et hovedmåltid 2-3 timer før en trenings eller et mindre måltid 1 time før treningsøkten. Så lurer du vell kanskje på hva bør du egentlig spise?

Eksempler på mat og drikke 2-3 timer før trening:

-          Grove brødskiver med proteinrikt pålegg (ost, skinke, egg, kalkunpålegg eller lignende)

-          Havregrøt med lettmelk og fruktjuice

-          Kornblanding med lettmelk og frukt

 

Eksempler på mat og drikke 1 time før trening:

-          Fruktsmoothie eller drikkeyoghurt

-          Fruktsalat med lettyoghurt

-          Flytende måltid

-          Sportsbarer

-          Frukt

-          Juice

Janette Staines



Hei! Mitt navn er Janette, jeg er 17 år og bor i Bergen. På bloggen min finner du innlegg om min hverdag, outfits, innkjøp, bilder, sminke og andre ting. Håper du liker den! Kontakt/sponsing: janettestaines@hotmail.no leser denne bloggen NÅ

Design by

Photobucket

hits